Ja ik ben ook Vlaming. Ik vraag me af of alle Nederlandstaligen nog begrijpen dat ze 1 volk zijn geweest dat van Le Havre (wat de haven betekend) tot aan de schelde leefde en altijd verfranst zijn geweest en naar het Noorden zijn getrokken en zelfs zee hebben droog gelegd tot tegen de Friesen om aan land te geraken
En dat we pas zijn gescheiden toen de Spanjaarden in Nederland werden verdreven met Willem van Oranje op kop maar hij niet tot aan Antwerpen geraakte waardoor duizenden protestantse Antwerpenaaren naar Rotterdam zijn gevlucht en wij Vlami-ngen nog lang belastingen mogen betalen hebben aan jan en alle man
Overigens is een Nederlands subforum nogal vreemd maar wel leuk om andere Nederlandse Total war liefhebbers te ontmoeten.
PS; wat betreft de Belgae daar hebben wij niet veel bloedverwanten mee, wij zijn Germanen die ooit opperduits en nederduits spraken wat dan duits en nederlands is geworden (kan je gemakkelijk merken aan hoe we beiden onze getallen uitspreken, omgekeerd!!) de Galliërs zijn namelijk onder de voet gelopen

) de Galliërs zijn namelijk onder de voet gelopen
Reply With Quote