Please register for Total War Access to use the forums. If you're an existing user, your forum details will be merged with Total War Access if you register with the same email or username. For more information please read our FAQ’s here.
Lol, hierdoor voel je toch wel een soort connectie, niet dan?
Omgeven door Fransen, Engelstaligen, enz... en dan komen wij hier gezellig praten
Wat ik me toch altijd afvraag, is *** zien andere landen naar ons?
Tja, Nederland is gekend bij Amerikanen enzo, door de handel vroeger, grote vloot, kolonisatie...
Maar België is een klein landje, met Brussel enzo, dat in Empire de twistappel is van Spanje en Nederland,
gewoon een stuk land.
Het enige waar andere landen ons (Belgen) kennen is chocolade, wafels, politieke rommel en misschien Julius Caesar en Belgica
(Van alle Galliërs zijn de Belgen het dapperst, maar als je verder leest in die tekst,
lees je dat hij zegt: Van alle Galliërs zijn de Belgen het dapperst, omdat zij het verst verwijderd zijn van Romeinse beschaving ),
Ik vraag me dat af, onzin, maar wie vraagt zich dat niet af?
Eigenlijk waren wij wél belangrijk in WW1 en WW2...
Wij blokkeerden de weg naar Parijs in WW1, Duitsland viel aan, Groot-Brittanië (een beetje een grote broer)
kwam ons te hulp enzovoort, de overstroming van de Ijzer...
In WW2 weer hetzelfde: het Ardennen offensief, Parijs werd open, werd ingenomen, eigenlijk zijn wij (een beetje)
historisch beroemd.
Maar als je aan een grote groep Amerikanen vraagt:
Wat en waar ligt België?
Ik durf dan te wedden dat 3/4 denkt dat Europa een land is x)
Cowards die many times before their actual death. - Julius Caesar
I love the name of honor, more than I fear death - Julius Caesar
Which death is preferably to every other? "The unexpected". - Julius Caesar
Death is nothing, but to live defeated and inglorious is to die daily. - Napoleon Bonaparte
Maak je geen illusies over die Britse interventie aan het begin van WW1. De schending van de Belgische neutraliteit was het benodigde excuus, de achterliggende reden was de (Britse) angst voor een te grote Duitse invloed op het continent. (dwz een directe verbinding met de noordzee via de Lage Landen) En nadat de crisis in het oosten veranderde (door de "preventieve" oorlogsverklaring aan Frankrijk en de uitvoering van het Schlieffen/Moltke plan) in een oorlog in het westen, waren de (handels)belangen voor Groot-Britannië te groot om niet in te grijpen.
Lol, hierdoor voel je toch wel een soort connectie, niet dan?
Omgeven door Fransen, Engelstaligen, enz... en dan komen wij hier gezellig praten
Tja, Nederland is gekend bij Amerikanen enzo, door de handel vroeger, grote vloot, kolonisatie...
Maar België is een klein landje, met Brussel enzo, dat in Empire de twistappel is van Spanje en Nederland,
gewoon een stuk land.
Het enige waar andere landen ons (Belgen) kennen is chocolade, wafels, politieke rommel en misschien Julius Caesar en Belgica
(Van alle Galliërs zijn de Belgen het dapperst, maar als je verder leest in die tekst,
lees je dat hij zegt: Van alle Galliërs zijn de Belgen het dapperst, omdat zij het verst verwijderd zijn van Romeinse beschaving ),
De Belgen waren taai strijders geen twijfel ... maar veel van hun martial dapperheid in de tijd van Caesar (1e C BC) was te wijten aan de relatieve zwakte van de volken / stammen uit Centraal-Gallië.
Herinneren, was de Galliërs afgestoten de onslaughter van de Belgen naar Gallië (Frankrijk) in het 2de C v. Chr. Wanneer de Arverni alliantie viel uiteen na de enorme nederlaag tegen de Romeinen in 120 voor Christus, het machtsvacuüm te moedigen een weer oplevende Aedui confederatie. Het conflict dodelijk deze staten verzwakt tot het punt dat ze een beroep op de Duitse en in mindere mate, Belgae huurlingen.
"Ask not for whom the bell tolls, it tolls for THEE!" - (John Donne, 1572 – 1631, Meditation 17)
Listen. Strange women lying in ponds distributing swords is no
basis for a system of government. Supreme executive power
derives from a mandate from the masses, not from some farcical
aquatic ceremony.
De één vroeg zich af of TW games ook op vista werken.
Het antwoord was ja. Echter, Vista is niet de beste keuze (qua OS), daarbij waarschijnlijk doelend op Windows7 (waarop Rome e.d., kan ik uit eigen ervaring melden, ook prima werken.)
Ja als je de mogelijkheid hebt zou ik voor windows 7 gaan, een van mijn PC's die ik heb staan heeft het ook. en RTW/NTW/ETW/MTW werken er allemaal prima op. Geen enkel probleem. Zelf heb ik nooit vista gebruikt maar ik hoor er hele slechte dingen over.
mijn vriend heeft windows 7 op pc en hij heeft ook nog laptop en ik was zo bij hem en wij ginge zo spelleke spelen en hij zij van ja laptop is bezet en op pc gaat dat niet
Heeft hij er ook bij gezegd waarom dat niet op de pc ging, want ik kan het gewoon spelen of windows 7? Als hij het niet kan spelen op zijn pc moet het ergens anders aan liggen.
Op m'n laptop maar dat hoort normaal geen verschil te maken.
ps. Kun je proberen een beetje mooiere Nederlandse zinnen te maken? Ik bedoel niet dat je te Vlaams schrijft (ik heb niets tegen Vlaams), maar eerder dat je woorden niet afmaakt en spaties niet zet als ze er wel moeten staan. Ik moet me soms echt heel erg concentreren voordat ik snap wat je nu schrijft.
en waarom is windows 7 eigenlijk beter dan vista en maakt het eigenlijk heel veel uit van windows 7 of vista ik heb vista ma kan het goed leuk spelen maar als windows 7 leuker is ga ik beter een laptop kopen met windows 7 maar wat is eigenlijk verschil tussen windows 7 home premium en windows 7 ultimate ofzo iets
Wow dat zijn veel vragen in een keer
Ik vind windows 7 zelf fijner omdat het overzichtelijker is en omdat de balk onderin met de pictogrammen ervoor zorgt dat je niet de hele tijd naar het bureaublad moet. Het is ook veel stabieler (dus minder crashes) en sneller dan Vista. Verder heb ik een paar spellen die ik op vista niet kon spelen, maar op windows 7 wel.
Ik weet niet precies wat het verschil is tussen home premium en ultimate, maar ik heb zelf home premium en daar ben ik heel tevreden mee. Ik gebruik m'n laptop voor games en voor schoolwerk en daar is home premium in ieder geval goed genoeg voor.
Wow dat zijn veel vragen in een keer
Ik vind windows 7 zelf fijner omdat het overzichtelijker is en omdat de balk onderin met de pictogrammen ervoor zorgt dat je niet de hele tijd naar het bureaublad moet.
dus als je speelt dan is er nog steeds die balk ofwat bedoel je??? want bnij mij is dat weg maar als ik dat windows icon knop indruk dan kom ik op bureaublad welke speleln lukken niet bij vista bv???
Nee die balk is weg als je in een spel zit, maar als je niet in een spel zit is ie heel erg handig. Een spel dat ik niet kon spelen op Vista maar wel op Windows 7 is bijvoorbeeld Caesar II. De nieuwere spellen lukten wel allemaal (bij die spellen was al rekening gehouden met Vista), maar de oudere spellen (van toen ik nog maar net begon met gamen) lukten bijna allemaal niet. De meeste daarvan lukken nu wel op Windows 7.
Comments
- Report
0 · Disagree AgreeAs a former .commie would have said, MEH .... not bad Psycho
- Report
0 · Disagree Agree"I know only one thing, that I know nothing" Socrates
- Report
0 · Disagree AgreeDaarom dank u meneer
- Report
0 · Disagree AgreeOmgeven door Fransen, Engelstaligen, enz... en dan komen wij hier gezellig praten
gewoon een stuk land.
Eigenlijk waren wij wél belangrijk in WW1 en WW2...
Wij blokkeerden de weg naar Parijs in WW1, Duitsland viel aan, Groot-Brittanië (een beetje een grote broer)
kwam ons te hulp enzovoort, de overstroming van de Ijzer...
In WW2 weer hetzelfde: het Ardennen offensief, Parijs werd open, werd ingenomen, eigenlijk zijn wij (een beetje)
historisch beroemd.
Maar als je aan een grote groep Amerikanen vraagt:
Wat en waar ligt België?
Ik durf dan te wedden dat 3/4 denkt dat Europa een land is x)
I love the name of honor, more than I fear death - Julius Caesar
Which death is preferably to every other? "The unexpected". - Julius Caesar
Death is nothing, but to live defeated and inglorious is to die daily. - Napoleon Bonaparte
- Report
0 · Disagree Agree"One loves one's fellow-man so much more when one is bent on killing him."
- Captain Julian Henry Francis Grenfell, November 1914
Anything I say can and will be used against me.
- Report
0 · Disagree AgreeDe Belgen waren taai strijders geen twijfel ... maar veel van hun martial dapperheid in de tijd van Caesar (1e C BC) was te wijten aan de relatieve zwakte van de volken / stammen uit Centraal-Gallië.
Herinneren, was de Galliërs afgestoten de onslaughter van de Belgen naar Gallië (Frankrijk) in het 2de C v. Chr. Wanneer de Arverni alliantie viel uiteen na de enorme nederlaag tegen de Romeinen in 120 voor Christus, het machtsvacuüm te moedigen een weer oplevende Aedui confederatie. Het conflict dodelijk deze staten verzwakt tot het punt dat ze een beroep op de Duitse en in mindere mate, Belgae huurlingen.
- Report
0 · Disagree Agreebasis for a system of government. Supreme executive power
derives from a mandate from the masses, not from some farcical
aquatic ceremony.
- Report
0 · Disagree Agreewojow gast wat is u probleem tegen vla*****n ja ik won in antwerpen dus......?! ;P
- Report
0 · Disagree Agreehet is gewoon de filter die het vlam-ingen filtert
niets anders
hij bedoelt er niets mee
"We are airborne, we're supposed to be."
Oderint dum metuant
- Report
0 · Disagree Agree- Report
0 · Disagree Agreehet is niet het woord vlam-ing zelf
het is blijkbaar het woord mi-nge ofzo
ik ken het ook niet
Oderint dum metuant
- Report
0 · Disagree Agreeoooooooow srry had niet goed gelezen maar kan je ook alle total war spellen op windows vista home basic spelen?
- Report
0 · Disagree Agreedus ja
het is wel niet de beste optie
Oderint dum metuant
- Report
0 · Disagree AgreeHet antwoord was ja. Echter, Vista is niet de beste keuze (qua OS), daarbij waarschijnlijk doelend op Windows7 (waarop Rome e.d., kan ik uit eigen ervaring melden, ook prima werken.)
Helderderderder kan ik het niet maken.
"One loves one's fellow-man so much more when one is bent on killing him."
- Captain Julian Henry Francis Grenfell, November 1914
Anything I say can and will be used against me.
- Report
0 · Disagree Agreedus ipv vista naar windows7 ofzo
Oderint dum metuant
- Report
0 · Disagree Agreewat is OS?????????
- Report
0 · Disagree Agreehet is eigenlijk gewoon het progamma die ervoor zorgt dat je met je pc kan werken
Oderint dum metuant
- Report
0 · Disagree Agreeps. Kun je proberen een beetje mooiere Nederlandse zinnen te maken? Ik bedoel niet dat je te Vlaams schrijft (ik heb niets tegen Vlaams), maar eerder dat je woorden niet afmaakt en spaties niet zet als ze er wel moeten staan. Ik moet me soms echt heel erg concentreren voordat ik snap wat je nu schrijft.
- Report
0 · Disagree AgreeIk vind windows 7 zelf fijner omdat het overzichtelijker is en omdat de balk onderin met de pictogrammen ervoor zorgt dat je niet de hele tijd naar het bureaublad moet. Het is ook veel stabieler (dus minder crashes) en sneller dan Vista. Verder heb ik een paar spellen die ik op vista niet kon spelen, maar op windows 7 wel.
Ik weet niet precies wat het verschil is tussen home premium en ultimate, maar ik heb zelf home premium en daar ben ik heel tevreden mee. Ik gebruik m'n laptop voor games en voor schoolwerk en daar is home premium in ieder geval goed genoeg voor.
- Report
0 · Disagree Agree