Welcome

Please register for Total War Access to use the forums. If you're an existing user, your forum details will be merged with Total War Access if you register with the same email or username. For more information please read our FAQ’s here.

Categories

Cathay

littlenukelittlenuke Registered Users Posts: 817
AkA better dwarfs lol
Karaz-A-Karak discord: https://discord.gg/UZV6F5N

Comments

  • VildvargVildvarg Registered Users Posts: 1,970
    Better dwarfs?

    That's going in the scroll!
  • saweendrasaweendra Registered Users Posts: 16,041

    AkA better dwarfs lol

    nah their flying arty is slower aka less toxic
    #givemoreunitsforbrettonia, my bret dlc
  • saweendrasaweendra Registered Users Posts: 16,041
    the only op unit is that crossbow unit which need a nerf
    #givemoreunitsforbrettonia, my bret dlc
  • saweendrasaweendra Registered Users Posts: 16,041
    tune back in a years time for improved proto skaven aka chaos dwarfs
    #givemoreunitsforbrettonia, my bret dlc
  • CrossilCrossil Registered Users Posts: 14,219
    I mean, I do get your point.

    Flying War Machines, before the Thunderbarge.
    Shotgun-like weapons before Grudgerakers.
    Terracotta Sentinels before the non-canon Dwarf statue stuff.

    But they also yoink the knock-off Hurricanum and Long Rifles before the Empire.

    UNLEASH THE EVERCHARIOT

  • VildvargVildvarg Registered Users Posts: 1,970
    Vildvarg said:

    Better dwarfs?

    That's going in the scroll!

    I don't deserve a disagree for that, that joke was fantastic and I apologize for nothing! Come and break yourselves upon me you dull humorless cowards!
  • damon40000damon40000 Registered Users Posts: 1,272
    saweendra said:

    AkA better dwarfs lol

    nah their flying arty is slower aka less toxic
    hmm flying jezail/hellsorm less toxic hmm :*

    i bet crane guns will have gold shields and their crossbowmen more models/silver shields
    BsFG dwarf
  • MadDemiurgMadDemiurg Registered Users Posts: 4,630
    Do dwarf players make this comment about every race and dlc that comes out? I think they do.

  • SusaVileSusaVile Senior Member Registered Users Posts: 880
    Lets see:

    - they use magic, dwarfs do not;
    - they have specific magic lores and shared ones, dwarfs have runes only;
    - they have a mix of light and heavy troops, dwarfs have mostly armored;
    - they have cavalry, dwarfs do not;
    - they have flying cavalry, dwarfs do not;
    - they have flying war machines, which dwarfs have. So 1;
    - they have 2 units of artillery, dwarfs have 5;
    - they have good variety of missile units, so do dwarfs. So 2;
    - they benefit from being close to other units, dwarfs benefit but not directly, I would say 2,5;
    - they have a single entity on their roster, dwarfs do not;
    - they do not have beards...

    Sounds quite different. If you mean that they seem built to play defensive, then you can compare to:

    - vampire coast;
    - empire;
    - dwarfs;
    - high elves;
    - dark elves;
    - wood elves;
    - skaven;
    - lizardmen;
    - tomb kings;
    - brettonia

    Or better saying, anyone other than Vampire Counts, Norsca, Chaos, Greenskins or Beastmen who are mostly aggressive.

    Always learning, be polite, unless he's the enemy:P
    Cheers
    SusaVile
    Total war youtuber
  • TrogTrog Registered Users Posts: 47
    lets hope not
  • saweendrasaweendra Registered Users Posts: 16,041

    saweendra said:

    AkA better dwarfs lol

    nah their flying arty is slower aka less toxic
    hmm flying jezail/hellsorm less toxic hmm :*

    i bet crane guns will have gold shields and their crossbowmen more models/silver shields
    have you faced a 5 gyro build i have they are not fun to play with or against if you don't have enough to shut them down

    with cathay version its mostly imobile so you can not kite with them doesn't mean they will be weaker just easier to shut down becuase they will have to spend lot more funds to protect it than a gyro spam.

    assuming the harmoney mechanic is not OP , and their peasent units are well priced
    #givemoreunitsforbrettonia, my bret dlc
  • General_HijaltiGeneral_Hijalti Registered Users Posts: 4,527
    Crossil said:

    I mean, I do get your point.

    Flying War Machines, before the Thunderbarge.
    Shotgun-like weapons before Grudgerakers.
    Terracotta Sentinels before the non-canon Dwarf statue stuff.

    But they also yoink the knock-off Hurricanum and Long Rifles before the Empire.

    The dwarfs statues aren't non canon at all
  • CrossilCrossil Registered Users Posts: 14,219
    edited October 2021

    Crossil said:

    I mean, I do get your point.

    Flying War Machines, before the Thunderbarge.
    Shotgun-like weapons before Grudgerakers.
    Terracotta Sentinels before the non-canon Dwarf statue stuff.

    But they also yoink the knock-off Hurricanum and Long Rifles before the Empire.

    The dwarfs statues aren't non canon at all
    Keep telling yourselves that.

    At most the Rune Guardians get a reference in an event. Being made playable? Nope. The Golems? Even a reference would be a miracle in my book.

    UNLEASH THE EVERCHARIOT

  • ladymissfitladymissfit Senior Member Registered Users Posts: 3,001
    they'll play quite a lot like dwarfs but aren't as focused on that specific style, having a couple of options to make up for the shortcomings.
    Chaos lords should be women

    Army painter plox
  • mightygloinmightygloin Karaz-a-KarakRegistered Users Posts: 5,375
    Crossil said:

    Crossil said:

    I mean, I do get your point.

    Flying War Machines, before the Thunderbarge.
    Shotgun-like weapons before Grudgerakers.
    Terracotta Sentinels before the non-canon Dwarf statue stuff.

    But they also yoink the knock-off Hurricanum and Long Rifles before the Empire.

    The dwarfs statues aren't non canon at all
    Keep telling yourselves that.

    At most the Rune Guardians get a reference in an event. Being made playable? Nope. The Golems? Even a reference would be a miracle in my book.
    You forget that this game isn't that loreful though. You get stacks of Steam Tanks and Dragons, dumbass Kroxigors are leading armies, and dead characters are back and kicking at this timeline etc. Not saying i want golems, but they seem like an easy addition.
  • Data5Data5 Registered Users Posts: 327
    They have more units then dwarfs but I would guess the armor of jade around 60 and 80 for celestial vs 80-120 for dwarfs.
Sign In or Register to comment.